Allemaal Mensen
Marcus Azzini brengt Allemaal Mensen naar de theaters in Nederland. Samen met een grote groep podiumkunstenaars vanuit diverse disciplines maakt hij de schouwburg tot een ontmoetingsplaats. Allemaal Mensen beweegt mee met de actualiteit van de dag. Een tijd waarin diegene die het hardst schreeuwt, de meeste aandacht krijgt. Waarin nuance en context lijken te ontbreken. Een tijd waarin mensen worden gereduceerd tot één enkele opvatting. En voor je het weet zit je in een hokje, met een label op je hoofd.
Allemaal Mensen is een flirt met de grenzen van het theatergenre. Een voorstelling over hokjes en labels. En hoeveel meer daarachter zit.
Allemaal Mensen werd door de Wijkjury uitgeroepen tot ‘voorstelling van het jaar’ in 2019. We sloten de prachtige tournee van Allemaal Mensen af in een uitverkocht Koninklijk Theater Carré.
Met & door Marcus Azzini, Eva Bartels, Ludwig Bindervoet, Joy Delima, Milou van Duijnhoven, Kendrick Etmon, Rabbi Jallo, Minne Koole, Gery Mendes, Tarik Moree, Annica Muller, Rick Paul van Mulligen, Florian Myjer, Casper Nusselder, Tim Olivier Somer & Niek Vanoosterweyck | Vormgeving Ruben Wijnstok | Dramaturgie Madelon Kooijman | regie-assistent Emilie Pos & Jan Julius Wintermans | lichtontwerp Wiel Coopmans | Kostuumatelier Femke van Neerven & Elysanne Schuurman | Marketing Evelien ter Ellen, Andrea Lentink & Marloes Pronk | Beeld Sanne Peper
Pers
‘De WijkJury koos voor Allemaal Mensen van Toneelgroep Oostpool waarin vrolijk en ernstig hokjes worden afgebroken. Regisseur Marcus Azzini maakt met een grote groep podiumkunstenaars het theater tot een ontmoetingsplaats… ‘Allemaal Mensen is haar favoriete voorstelling voor het Nederlands Theater Festival.’ – Bron
‘Een gouden formule’ – Rosalie Fleuren – – Theaterkrant ★★★★ Bron
‘Potentiële hit’ – Ron Rijghard – – NRC ★★★★ Bron
‘Een feelgood aan zwaktes en onzekerheden van de mens’ – Trouw ★★★★★
‘Allemaal mensen laat zich nog het best omschrijven als een uit de hand gelopen eindejaarsproductie van de toneelschool, maar dan tot in de puntjes voorbereid. Met verrassend veel scènes over heftige, zware onderwerpen die niet ontaarden in belerend, of al te politiek correct theater.’ – Hein janssen – Bron
‘Oostpool is kwetsbaar, puur en een beetje bloot’ – Sterre Volders – Bron